poniedziałek, 2 stycznia 2017

ekonomiczniej

Jaka bedzie najlepsza tj. najbardziej ekonomiczna grzalka do zasobnika 300L? Pytam tu, a nie o ogrzewaniu, bo tu same tegie umysly od energooszczednosci a ja mysle w tych samych kategoriach. Oczywiscie chodzi mi o moc, ewentualnie firme jesli to ma jakies znaczenie. sily nie mam w kotlowni. dzwonilem wczoraj do hydraulika i mi powiedzial 2kw, ale wole zapytac na tym forum, bo tu jest wiecej praktykow. Grzałka 2kW w godzinę zużyje 2kWh a grzałka 1kW w 2 godziny też 2kWh. Grzałka o mocy 3 kW w 40 minut też tyle samo - czary. Mnożenie jest po prostu przemienne.
Dla dużej grzałki problemem może być zabezpieceznie obwodu elektrycznego. W praktyce jest tak, że silniejsza grzałka szybciej zagrzeje wodę w bojlerze co czasami się przydaj gdy np. kilka osób będzie brało kąpiel raz za razem. Należało to jednak uwzględnić przy wykonywaniu instalacji elektrycznej. Jeżeli na jednym obwodzie będziesz miał bojler, pralkę i suszarkę to przy jednoczesnym użyciu może zadziałać wyłącznik nadmiaroprądowy. Mam zasobnik 240 litrów z grzałką 2 kW jednofazową. Ogrzanie wody z 15 do 40 stopni trwa około 4 godzin. Jeśli chodzi o ekonomiczność, to moc grzałki nie ma żadnego znaczenia, im większa moc grzałki, tym szybciej ogrzewa wodę.
Z drugiej strony czekając u fryzjera przeczytałem w Przyjaciółce, że żelazko o mniejszej mocy zużywa mniej prądu niż takie o większaj mocy. Sam nie wiem komu wierzyć. To zależy czy chcemy korzystać z II taryfy, mocniejsza grzałka pozwoli ogrzac wodę w krótszym czasie, jezeli mamy do dyspozycji II taryfe w godz. 13-15 i rozbiór tej wody w godzinach popołudniowych to warto ją nagrzac od 13 do 15
czemu 3kw bedzie bardziej ekonomiczne niz 2kw? nie mam taryfy nocnej. niby ta mocniejsza grzalka szybciej podgrzeje wode, ale z drugiej strony pobierze wiecej pradu...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz